Cuma, Aralık 01, 2017

Ve Staj Macerası Biter..

eczane stajı

Resmi olarak stajım tamamlandı. 30 iş gününü içeren staj belgelerimi dün itibari ile eczacıma imzalatıp çıkışımı aldım ve artık tatil yapabilirim. :)

İtiraf ediyorum son haftalarda bende aşırı sıkılganlık belirtileri ortaya çıktı ve son iki haftadır isteksiz bir şekilde devam ediyordum staja. Ancak benim için ne kadar faydalı olduğunu inkar edemem. Eczanede işlerin nasıl yürüdüğünü gördüm ve ileride eczane açarsam hele ki bu çalıştığım eczane gibi yoğun olursa evime iş götüreceğim gibi duruyor..
Çoğu yönünü desteklemekle birlikte yöneticilik açısından eğer bu eczane benim olsaydı şunu yapmazdım dediğim bir kaç olay var.

1. Yalnızca reçete kontrolü için içeride çalışan bir eleman.
2. Yalnızca dermokozmetik reyonu ile ilgilenen ve gün içerisinde 2-3 müşterisi olan bir eleman.
3. Atik olmayan çıraklar.

Bu üç maddeye istinaden aktif bir eczacı olmayı tercih eder, hastalara birebir bilgi vermek isterdim. En azından Dermokozmetik bölümü ile ben ilgilenir, eleman kalabalığından kaçınırdım. Çalışan sayısı arttıkça düzeni sağlamak zorlaşıyor çünkü. Reçete kontrolleri çok da vakit almayan bir iş mesela eczacı oturduğu yerden çok rahat yapabilir bu işi, müşteri geldikçe de dermokozmetik ile kalkar ilgilenirdim böylece 2 elemandan tasarruf ederdim.

Çırak alırken yazlık değil de gerçekten ihtiyacı olan, okumayan, istekli olan ve elinde en azından kalfalık gibi bir meziyet bulundurmak isteyen çocukları bulup alırdım.

Dikkatimi çeken bir şey daha var, kadrolu her elemanın kendi masası, bilgisayarı, sandalyesi, çekmecesi vs. var. Ama ben bu masalarda hayat görmedim mesela. Ben çalıştığım yerde mutlaka bana geçmişi anımsatan, çok sevdiğim birinin el emeği veya en azından kişisel bir eşyam bulunsun isterim, bu bir kalemlik olur. Kendi elimle yazdığım notlar olur.. Bilemiyorum bu sadece benim fikrim. Kendime ait olan odamı 2. evim gibi düzenlerdim mesela sadece sandalye ve masa atıp bırakmazdım. Okulda emek ettiğim kitaplarımı, yeni bilgiler içeren kitaplarımı, giydiğim ilk önlüğümü ne bileyim işte.. Fazla mı duygusalım ben? Veya erkek eczacılar belki de böyledir. :)

Eczacımın masasının altında çocuklar için getirilmiş bir çuval balon var, gelen çocuklara verir bunları. Ben bu yönünü çok sevdim. Eczane sahibi olursam yapacağım bir şeydir bu. Okul zamanı kalem defter, bayramda şeker, normal günlerde de en azından küçük şeyler verip hem o hasta çocuğu - ya da annesi hasta olan çocuğu - hem ailesinin yüzünü güldürmek çok önemli bir şey.

Seneler sonra burada eczanemin düzenini paylaşırım sizinle belki kim bilir?

Staj maceram da böylece sonlandı. Herkese her şey için teşekkür ederim. :)