Cumartesi, Aralık 02, 2017

Eczacılık Fakültesi: Dördüncü Akademik Dönem

eczacılık

Merhabalar. :)

Bugün evde olmamın getirdiği uyumluluk modu sebebiyle annem ile komşu kahvelerinde gitme günüm oldu. Sıkılan bünyelerde terapi etkisi yaratmasa da evet itiraf ediyorum kafamın şişmesi dışında iyi vakit geçirdim.
Ben tatilimi böyle sürüyorken önümüzdeki dönem için yavaştan çalışmalarıma başladım hayırlısıyla. Alacağım derslerle ilgili toplanacak bildi öncelikli hedef elbette. Fazlaca dersim yok ancak fazlaca konu yüküm olacak bu dönem. Alan derslerine giriş ve laboratuvarlar açısından. Bir de seçmeli ders muhabbetimiz var. Kararımı verdim gibi. Ama bütün seçmeli derslere de girme kararı aldım diyebilirim.
eczacılık

İşte bu sene alınacak derslerin listesi. Mavi ile işaretli olanlar seçmeli dersler ve bizden üç tanesini seçmemiz bekleniyor. Besin analizi, heterosiklik bileşikler garanti alacağım dersler arasında. Ama üçüncüsüne karar vermekte bayağı zorlandım. İnfeksiyon hastalıkları dersi var bir de bunların dışında, ancak benim amacım sınavı kolay olan dersi ders alma listeme eklemek bu yüzden onu eledim. Aynı şekilde Kromatografi ve Moleküler Biyolojiyi de. Sorun şu ki ben bu derslerin hepsini almak istiyorum. İçlerinde en çok ilgimi çeken Etnobotanik ve o dersi seçeceğim inşallah. Ama belirttiğim gibi mümkün olduğu müddetçe tüm seçmeli derslere de girmeye çalışacağım..

Bu tatilde verdiğim önemli bir de karar var. Çok üzgünüm ezberleyerek çalıştığım için. Şu an çoğu dersimden bir şey hatırlamadığım için. Birisindeki hastalık belirtilerini gördüğümde bunun sebebini derste gördüm diyorum, Mikrobiyoloji'de işledik. Ama ben hangi grup bakteri bunu yapıyordu, bakterinin ismi neydi.. Bunları hatırlamayınca çok üzülüyorum ve okuduğum okul boşa gitmiş gibi oluyor. Evet dersi geçmişim ama ben dersi öğrenmemişim. Bundan sonra çok daha fazla özen göstermeliyim.. İnşallah başarabilir ve bu bölümün hakkını verebilirim..
Etnobotanik, Farmakognozi alanıdır. Yani eczacı dersidir başka hiç bir fakültede farmakognozi dersi verilmez. (Eczacılar ne öğreniyor ki fakültede diyenlere..) Bazen öyle diyenlere "Tutan mı var kardeşim, o kadar kolaysa git orada fakülte al diplomanı gel!" diyesim geliyor. Ama demiyorum tabi.. Ben sakin bir öğrenciyim.

Ders analizlerime de bu akşam başlamayı düşünüyorum inşallah. Yayınlar gelecek.

Bu arada ortalamamda sürpriz bir yükselme beni çok mutlu etti. Mikrobiyoloji'ye çalışmak bu işe yaramış en azından..

Güzel bir gün geçirin. Burada hava çok güzel. :)