Cumartesi, Aralık 02, 2017

Örnek Olmak Adına - Notları Nasıl Çıkardım?

not çıkarmak

İyi geceler..

Bu hafta paylaşmaya başladığım ders notlarının ilgi gördüğünün farkındayım. Ancak tahmin ettiğim üzere devamlı olarak dinamik paylaşımlar yapmak çok fazla güç. Sizler de ders çalıştığınızdan dolayı beni anlıyorsunuzdur. Eylül ayının başları benim için hareketliliğin başladığı dönemler. Yolculuk hazırlıkları, valiz toplamak, gerekli evrakları almak vesaire.. Bir de henüz yeni tatile başlayabildim staj dolayısıyla. Yani her ne kadar çabalasam da oturup düzenli bir şekilde lise derslerine odaklanamıyorum ne yazık ki.. Sizi daha fazla beklentiye sokmamak için yazıyorum bu yazıyı.
Notlar yarım kalmasın diye kaldırayım mı diye düşünmedim değil ama daha sonra canlı örnek olması adına burada kalmaları uygun olur diye düşündüm.

Bu notlar işinize yaradıysa ve sizin de böyle notlarınız olsun istiyorsanız, nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız sizin için bir kaç önerim olacak.

Ben not çıkarırken izlediğim yolu şöyle sıralayabilirim:

1. Önüme boş bir kağıt alıyorum ve tüm kaynaklarımı önümde açıyorum.
2. Her kitapta bahsedilen ana başlıkları sadece başlık olarak not ediyorum.
3. Ortak noktalar neler ise onları kısa ve öz bir şekilde yeni bir kağıda aktarıyorum.
4. Son olarak da her kitapta farklı olarak özel bilgiler verilmiş ise en sona veya aralarda boşuk varsa notlar halinde ekliyorum.

not çıkarmak

Bir de oku geçir hesabı yapmamak lazım. Bir cümleyi okuyup kitaba bakmadan aklımızdan yazmak gerek kağıda. Bir de ekstra olarak her sayfa bitiminde şöyle üstün körü bir okursak kalıcı olur. Sonrasında test çözümü yapılır. Bilinmeyenler sorulur. Not üzerinde hata yapılan noktalar işaretlenir. Ve neticede netlerimiz giderek yükselir. :)

Ayrıyetten sormak istedikleriniz olursa yorum kutusuna bırakabilir,
Özel olarak ulaşmak isterseniz sağdaki iletişim formundan yazabilirsiniz..

İyi çalışmalar dilerim..