Cumartesi, Aralık 02, 2017

Günlük Plan

Günlük Plan

Günaydın herkese.. :)

Sonbaharın en güzel günlerinden birini yaşanıyor Adana'da. Ama ben de diğer öğrenci arkadaşlarım gibi bugün maalesef ders çalışmak zorundayım.. Çok gecikmeli de olsa artık Günlük Plan yazısını yazmak istedim. Bunun için sizlere kaliteli görseller sunamayacağım maalesef ama lütfen idare edin, kusuruma bakmayın..
plan

Kendi yöntemim budur. Bir A4 kağıdına şekildeki gibi bir çizelge hazırlamak.. Kareler 3,5cmx3,5cm. Üst kenar 7 bölüm yani haftanın günleri. Yan kenar 5 bölüm yani bir ayın haftaları. Resimde görüldüğü gibi ayın günlerini takvime uygun bir şekilde numaralandırıyorum. Bu çizelge EKİM ayının çizelgesi ancak ben yanlışlıkla EYLÜL yazmışım.. :)

İsterseniz numaraları yazmadan önce bu çizelgenin bir fotokopisini çektirebilirsiniz böylece her seferinde çizmek için yorulmazsınız. Ya da aşağıda hazırladığım word belgesinin çıktısı da yeterli olacaktır.

Günlük Plan
İndirmek için: tıktık..

Tablomuzu çizerek veya çıktı alarak edindikten sonra tarihleri yazma işlemini yapıyoruz ve aylık planımızı da göz önünde bulundurarak her gün için olan planımızı ilgili kutucuğa yazıyoruz. Aylık plan yazısı için: tıktık.. Tavsiyem ilk yazılan planın kurşun kalemle yazılması ve eğer uygulanacak gibiyse tükenmez kalemle sabitlenmesi. Çünkü genelde ilk yazılan planın 2-3 gün sonra uygulanamaz olduğu anlaşılıyor.. 

Peki neden tablo kullanıyorum?

Çünkü bütün bir ay için planlarım gözümün önünde oluyor. Ayrıca sınavlarımı da kırmızı kalemlerle yazıyorum ben tabloya. Böylece sınava kadar önümde ne kadar gün olduğunu çok rahat görüyor ona göre günlük planlarımı yeniden şekillendiriyorum. Bir diğer güzellikse geçmişte ne kadar çalışabildiğimi, ne kadar çalışamadığımı görüyorum. Buna göre kendime yeni tempolar ayarlayabiliyorum.

Burada yazdığım günlük plan modeli çalışılacak konular bazında hazırlanabilecek bir program. Ancak eğer gün içerisinde de saatlerinizi programlamak isterseniz ikinci bir tablo edinip buna da hangi gün hangi saatleri arasında çalışacağınızın programını yazın.

Tek bir şeyin üzerinde duruyorum. YAZIN.. Yazın ki elle tutulur bir hedefiniz, amacınız olsun.. Söz uçar yazı kalır demişler ya, ne güzel demişler. Biz ne kadar kafamızda planlarsak planlayalım, bir vizyonumuz ve misyonumuz olmadıkça, bunu profesyonelce uygulamaya almadıkça o plan bomboştur..

Plan varsa panik olmaz.

Yapın edin diyerek yazdım sözlerimi affola. Kesinlikle yanlış anlaşılmak istemem. Bunları kendime ders verir, kendimle konuşur gibi yazdım..

Yardımcı olabilmem dileğiyle..
Başarılar..