Cuma, Aralık 01, 2017

Sen Yenisin Galiba

eczane stajı

Selamlar!

Mavi Mürekkepiniz yoğun ve yorgun bir hafta geçirdi ve sizlerle derhal bunu paylaşmak istediysem de bitkin bünyem bugüne havale etti. Hayatımda ilk defa çalışma hayatınız içerisinde bulundum ve benim içn asıl önemli olan ise ileride yapacağım işin içerisinde bulunmak, eczanelerin tezgah arkalarını görmek, patronum yani eczacım ile birebir sohbet etmek oldu.
Yabancının yanında değilim. Eczanenin en kalifiye elemanı benim kuzenim. Eczanemiz büyük ve yoğun bir eczane. Çalışanları ise kafa dengi insanlar. Hiç yabancılık çektirmediler bana sağolsunlar. İlk gün doğal olarak bayağı gergindim. Babam bırakacağından ötürü erkenden birlikte yola koyulduk ama itiraf etmeliyim ki ayaklarım geri geri gidiyordu. Eczanenin önünde tek başıma kaldığımda fazla beklemeden içeri dalış yaptım ve ilk işim kuzenimi bulmak oldu. Günaydınlaştık, hemen çalışanlar ile tanıştım ve son olarak da bu kadar genç olmasını beklemediğim ve en başta oranın bir çalışanı zannettiğim 35 yaşındaki eczacımla tanıştım. Benimle bir saate yakın konuştu. Sohbet etti, tavsiyeler verdi, kültürüne hayran kaldım. Daha sonra tezgahın arkasına geçtim, önlüğümü giydim ve maceraya başladım..

..demek isterdim ancak ilk gün sudan çıkmış balık gibi ne yapacağımı bilemedim, leb demeden leblebiyi anlayan kalfalar mı dersin, klavyeye bakmadan TC kimlik numarası yazabilen teknisyen mi dersin, daha ben ekranda ne olduğunu göremeden raftan ilaçları alıp sıralayan çıraklar mı dersin.. Vallahi zor. Hiç öyle dışardan görüldüğü gibi değil. Eczacıma ilk başta eczane açmayı düşünmediğimi söylemiştim. Ama şimdi bakınca sadece raftan ilacı ver olayı değil bu eczanede sistem. Özellikle kuzenim raporlu, yaşlı, astımlı, diyabetli hatta kanserli hastalarla ilgilendiği için onun yanında bulunduğum süre boyunca çok daha fazla bilgi öğreniyorum. ASA nedir, hangi ilaçla hangisi verilmez, neden bu ilaç kullanılıyor veya neden bazı ilaçlar etken madde kombinasyonları içeriyor..

İlk öğrendiğim şey e-reçeteyi sisteme girmek oldu. Daha sonra barkod okutmayı ve satış bildirimi yapmayı, ufak ufak da raporlu hastalara ilaç vermeyi.. Ve de sevgili E. abimin zoru ile hastaya ilacın kullanımını anlatmayı.. Ayy Allah'ım o çizikleri atarken elim titredi resmen.

Bizim eczanemizde ilaçlar endikasyonlarına göre dizilmiş. Kalp ilaçları, mide, alerji, astım, soğuk algınlığı, antibiyotikler vs. hep bir arada. Ve bunlar da kendi aralarında bir düzen içerisindeler. Mesela kalp ilaçları ünitesinde birinci rafta ace inhibitörleri, diğerinde anjiyotensin II agonistleri, beta blokerlar, diüretikler vs. şeklinde. ACE inhibitörleri de bazı gruplandırmalara göre dizilmiş. Enalapril grubu ilaçlar ve eşdeğerleri, Fosinopril grubu ilaçlar ve eşdeğerleri.. Tüm ilaçlar aynı sisteme göre dizili ve ben de eczane boş kaldıkça bunlara bakıyorum ve not alıyorum. 2 sene boyunca farmakolojide ne öğreneceksem hepsi karşımda duruyor. Dehşete düşmedim değil..

Dermokozmetik bölümünde henüz vakit geçirmedim ama orası gün içerisinde en az aktif olan kısım olmasına rağmen en komik olaylar orada yaşanıyor. Beş hafta daha eczanedeyim.

Yazacak çok şeyim olacak.