Cumartesi, Aralık 02, 2017

Hiç Bir Ders Önemsiz Değildir!

ders

İyi akşamlar.

Sınav Rehberi kategorisine yeniden vakit ayırabilmek, birilerine yok gösterebilmek benim için çok önemli. Çünkü bir öğrencinin ağzından bunları dinlemenin çok daha farklı olacağını düşünmekteyim. Ben de mümkün olduğunca birinci ağızdan dinlemeye çalışırdım bu konuları sürekli.
Okula gidiyoruz, dershaneye gidiyoruz, belki ikisine de gitmiyoruz, ya da sınava hazırlanan arkadaşlarımızın gözündeki "şanslı" üniversitelileriz. Bu seçeneklerden hangisi olursak olalım çoğumuz sabah erkenden beyin mesailerimize başlıyoruz. Kendimi örnek vereyim. Sabah sekizde en geç dokuzda başlıyor benim derslerim. Ders saatinden bir saat önce uyanıp hazırlanıyorum, kahvaltımı yapıyorum ve yürüyerek okula gittiğimden yol derdim olmadan fakülteme varıyorum. Genelde sabah derslerimiz, alan derslerimiz oluyor. Taze beyinle dinleyebilelim diye sanırım. Ama genelde iki yüz kişilik sınıfta ya on ya on beş kişi oluyoruz. Gelenlerin ise yarısı ders esansında uyuyor. Bu gruba zaman zaman ben de dahil oluyorum.

Üniversite lise gibi değil evet. Profesör sınıfa girdiği zaman derse başlar. Çoğu sınıfın susup susmamasıyla bile ilgilenmez. Çünkü onu ilgilendiren bir durum değildir artık bu. Dinleriz veya dinlemeyiz. Bizim tercihimiz. Derste uyuruz veya uyumayız. Yine bizim tercihimiz. Benim burada üzerinde durmak istediğim grup sabahın o saatinde uykusundan fedakarlık edip o sıralara gelip oturan ama dersi dinlemeyen grup. Yani benim sene başı versiyonum..

Uykundan feragat edip de derse gelen insan artık o vakti boş geçirmemeli. Geldin mi, imzanı atıp uyuma! 2 koca saat ders anlatılırken dinle. Nasılsa sonra hallederim deme. Neden sonra çalışasın ki? Neden sonraki zamanlarından 2 saatini feda edesin. Şimdi öğrenmeye çalış. Anlamasan bile dinle. Dersten sonra yapacağın bir tekrar, sınav zamanı hayatını kurtarır, bu böyle. Eğer ki anlıyorsan ne mutlu sana zaten. Dünyanın en şanslı insanları bence dersi derste öğrenme kapasitesine sahip olanlar. 

Ben anlamayacağım derse girmem derdim ve girmezdim önceden. Nasılsa hoca slayttan okuyor, ben de evde okuyacağım ne gerek var ki derdim. Ama yanılmışım. Derse girmek bu işin temeli. Bu dönem kendime altın öğütüm. Derslerin hiç biri önemsiz değildir.. Anlamasam neden derse gireceğim diyeceksiniz? En azından bilinç altınızı derse hazırlamış olacaksınız. Ya da konu hakkında bir cümle de olsa fikir sahibi olacaksınız. Çalışma programınızı hazırlarken o konuya ne kadar vakit ayırmanız gerektiğinin bilincinde olacaksınız. Bütün bunlar da size zaman kazandıracak. Dolayısıyla sıfırdan bilmediğiniz bir konuya çalışmaktan daha az zahmet çekeceksiniz. Hocanızın dersi anlatma şeklinden bir şey anlamıyor da olabilirsiniz. Ama dediğim gibi bunun sizi etkilemesine izin vermeyin zira en azından konu hakkında bilgi sahibi olmasanız da fikir sahibi olur, plan taslaklarınızı hazırlarsınız.

Tüm bunlar az şeyler değil, aksine inanın ki altın değerinde.
O derse girin. 
Hiç biri önemsiz değil..