Pazar, Temmuz 30, 2017

Mezuna Kalmak Güzeldir


Ne diyor bu şimdi demeyin.

Ben de yaşadım, mezuna kalmak nasıl bir duygu oradan biliyorum.
Çok çalışmıştım, başarılıydım da. Ancak birkaç sebepten ötürü sınavda istediğim verimi alamadım. Çok heyecanlandım, çok panik yaptım ve sonuç olarak istediğim bölüme yerleşemedim. Aslında sınavdan çıktığımda zaten biliyordum olmadığını. Ancak sonuçlar açıklanana kadar pek de içimde yer etmemişti kazanamadığım gerçeği. Sonuç ekranına baktığımda ancak durumu kavramış (çokça ağlamış), tercih yapmadığım tercih döneminde sanki bir daha sınava girmeyecekmiş gibi rahat davranmıştım. Ama asıl ben mezuna kaldım dediğim an, tercih sonuçlarının açıklandığı ve ekranda "Herhangi bir lisans programına yerleşemediniz." yazısını gördüğüm andı.

Aslında kabullenememiştim. O kadar kabullenememişim ki, tercih yapmadığım halde o sonuç ekranına girip bakmıştım. Asıl sorumluluğumu ve yaptığım şeyi o zaman kavrayabilmiştim.

Ne yapacağım, nasıl yapacağım, ya sıralamam düşerse, ya pişman olursam.. larla geçirdiğim birkaç günün sonunda biraz tatil yapmaya, kafa dinlemeye karar verdim. Durumu sindirdim.

Temmuz bitmişti. Ağustos gelmişti, artık çalışmaya başlamalıydım. Kendimi sıkmadan en iyi bildiğim dersle başladım. Mat1.

Mezuna kaldığım için dershanem de geç açılacaktı. Sıkılıyordum. Düşünün, o kadar bol vaktim vardı ki sıkılıyordum. Zaten mezuna kalmanın avantajlarından en büyüğü bu.

Zaman..

Zamanınızı dilediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz. 24 saat sadece size ait. Vakit kaybı olarak gördüğünüz bazı şeyleri, not çıkarmak gibi, içimize sine sine yapabilirsiniz. Yaptığınız çalışma programlarında ve planlarınızda sarkmalar olmaz.

Çalışacak çok vaktiniz olduğu kadar dinlenecek de çok vaktiniz oluyor. 12. sınıfta zaman darlığından dolayı kısa tuttuğunuz molaları daha da uzatabilir, etütler arasında yeterince dinlenip her bir oturumdan aldığınız verimi artırabilirsiniz.

Kendinize vakit ayırabilirsiniz. Haftanın belli günlerinde, belli saatleri sevdiğiniz şeyleri yapmaya ayırabilirsiniz. Bu bir hobi olabilir, izlemek istediğiniz diziler olabilir, ailenizle vakit geçirmek veya sinemaya gitmek olabilir..

Konulara hakim olmak..

İkinci defa üzerinden geçmeden önce konulara genel bir hakimiyetiniz oluyor. Yani bu sene sınava girecek 12. sınıflardan onlarca adım önde oluyorsunuz. Bazı konuları çalışmaya bile gerek kalmadan direk sorularını çözmeye geçebiliyorsunuz. Böylece bilmediğiniz konulara daha çok çalışabiliyorsunuz.

Okul..

Okuldaki sınavları ve ödevleri düşünmüyorsunuz. Okulun sizden aldığı vakit ve enerjiyi tamamen amacınıza yönelik kullanabiliyorsunuz. Ki zaman tasarrufunda en kilit nokta zaten okunun olmaması.

Tecrübe..

Sınav tecrübesi edinmiş oluyorsunuz. Bir kere o sınava girdiniz ve artık ne ile karşı karşıya olduğunuzu biliyorsunuz.

Hatalarınızdan ders çıkarabilirsiniz. Çıkarmalısınız. Geçen sene uyguladığınız verimsiz bir çalışma metodunu bu sene daha verimlisi ile değiştirebilirsiniz. Az konu çalıştıysanız daha çok konu çalışın, az deneme çözdüyseniz denemelere ağırlık verin.

Aynı puan yükselen sıralama

Sıralama düşürmekten korkmayın. Mantıken zaten mevcut bilgilerinizin üzerine katarak ilerleyeceğiniz için sıralamanızı düşürmeniz zayıf bir ihtimal. Sakın bunu düşünüp moralinizi bozmayın. Ayrıca genellikle üst üst aynı puanı alsanız bile sıralamanız yükseliyor. Bunu ben de tecrübe ettim, iki sene de sadece 1 puan farkla aynı puanı aldım. Sıralamam ise 7 bin yükseldi.


İçinizde Pişmanlık Kalmaz..

Benim mezuna kalmamdaki en büyük etkendi. Kapasitemi biliyordum. Kendimi biliyordum. Yapacağıma inanıyordum. İstemediğiniz bir bölüme gidip her bunaldığınızda "Keşke bir sene daha hazırlansaydım." demek, inanın bana sizi mezuna kalmaktan daha çok yıpratır.



Tüm bunlar çok avantajlı durumlar, eğer kendinize güvenip moralinizi bozmazsanız.

Çevreye kulak asmayın. Ailenizin desteğini de aldıysanız ne mutlu size. Önünüzde hiçbir engel yok. Eğer aileniz mezuna kalmanızı pek desteklemiyorsa da sizin azminizi gördükçe zamanla onlar da alışacaktır.

Unutmayın onlar her zaman sizin iyiliğinizi ister, siz de daha iyisi için çalışıyorsunuz. Moral bozmadan çalışmaya başlayın ve devamını getirin.

Siz kendinize "Mezuna kalmalı mıyım?" sorusunu sorup, düşünüp, cesur bir karar verdiniz. Şimdi tek yapmanız gereken kararınızın arkasında durup ümitsizliğe kapılmamak. Çünkü siz elinizdeki bu altın fırsatın hakkını verdiğiniz sürece inşallah hiç pişman olmayacak ve seneye bu zamanlar siz de benim gibi "İyi ki mezuna kalmışım." diyeceksiniz.

Sabır ve kolaylıklar dilerim.